ربات Spot شرکت Boston Dynamics

اعلام پیش فروش تجاری ربات Spot شرکت بوستون دینامیک

بعد از تکمیل نهایی ربات Spot، شرکت بوستون دینامیک اعلام کرد قصد دارد این ربات چهارپا را برای استفاده و به کارگیری آن در محیط‌هایی که برای آن ساخته شده است به بازار عرضه کند. این ربات یکی از رباتهای پر طرفدار شرکت بوستون دینامیک است، بازدیدهای چند میلیونی فیلم‌های Spot نشانگر همین علاقه است.

بوستون دینامیک اعلام کرده است که ربات Spot در قالب یک برنامه پیش فروش (پذیرش) اولیه عرضه می‌شود، به طوری که هنوز قیمتی برای آن مشخص نکرده است و گفته است که صنایع منتخب و کسانی که قصد استفاده از این ربات در محیط‌هایی که ربات بر اساس آن‌ها طراحی شده است را دارند، می توانند درخواست خود را در سایت این شرکت ارسال نمایند.

مارک ریبرت، مدیرعامل بوستون دینامیک:” قصد ما تولید انبوه Spot است، این اتفاق نقطه عطفی برای ما است که از رباتهایی که در آزمایشگاه کار می کنند به سمت رباتهایی برویم که اینک در محیط های بیرونی و سخت قادر به فعالیت هستند.”

چند ویژگی ربات Spot

ربات Spot می تواند پیاده روی کند، بدود، از موانع عبور کند، از پله‌ها بالا برود و …، این ربات دارای پردازشگرهای کاملا سفارشی شده است، ۵ ماژول حسگر در هر طرف ربات قرار دارد تا ربات بتواند فضای اطراف خود را به طور کامل بررسی کند. حداکثر سرعت آن ۱.۶ متر بر ثانیه است. این ربات با یک شارژ کامل می تواند ۹۰ دقیقه کار کند. همچنین می توان سخت افزار و امکانات دیگری را نیز به این ربات متصل کرد، البته با در نظر گرفتن محدودیت باربری آن که ۱۴ کیلوگرم می‌باشد.


در ادامه این پست از شما دعوت میکنیم تا ویدئویی که شرکت بوستون دینامیک برای معرفی قابلیت‌های ربات Spot منتشر کرده است را تماشا کنید.


قصد ما از انتشار این پست اعلام آغاز فروش رباتهای حرفه‌ای در دنیا و اعلام این که بوستون دینامیک شروع به فروش رباتهایی کرده است که تا به امروز فقط نظاره گره فیلم‌های آن بودیم. باید منتظر ماند تا دید که در آینده چه شرکت‌ها و چه ربات‌هایی قرار است وارد رقابت با این ربات جدید شوند.

مشکل در کاوشگر حرارتی مریخ نشین InSight
مطالب مرتبط
تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *