شرایط پرواز هلیکوپتر مریخی Ingenuity

هلیکوپتر نبوغ و بررسی شرایط پرواز اتو پایلوت در مریخ
(شبیه‌سازی پرواز هلی‌کوپتر در مریخ)

هلیکوپتر مریخی Ingenuity به معنی نبوغ، قرار است برای اولین بار به عنوان یک شیء پرنده در آسمان مریخ پرواز کند. به دلیل تأخیر زمانی بین خلبان‎‌ها در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در زمین و گودال جزرو (Jezero Crater) در مریخ وجود دارد کنترل دستی و یا حتی کنترل نظارتی غیر ممکن است. بنابراین بهترین کاری که مهندسان JPL می‌توانند انجام دهند این است که تا حد امکان از تمریناتی که بر روی نمونه زمینی انجام داده‌اند استفاده کنند تا این پرواز به‌صورت کاملاً خودکار و با موفقیت انجام شود.

بر روی زمین، شبیه‌سازی یکی از ابزارهای مهم در کاربردهای رباتیک است، زیرا برای شبیه‌سازی به سخت‌افزار گران‌قیمتی نیست. همچنین می‌توان با سرعت بیشتری کارها را برای شناسایی مشکلات انجام داد. و بعدازاینکه شبیه‌سازی به‌طور کامل موفقیت‌آمیز بود می‌توان از ربات واقعی در محیط واقعی‌تر استفاده کرد.

برای مطالعه: مریخ نورد استقامت

برای هلیکوپتر مریخی شبیه‌سازی بسیار مهم‌تر است و ریسک بسیار بیشتری دارد. آزمایش پرواز هلیکوپتر مریخی تحت شرایطی که در مریخ با آن مواجه خواهد شد، بر روی کره زمین امکان پذیر نیست. JPL از یک مدل خاص Co-axial (پرواز دو ملخ در خلاف جهت یکدیگر) برای پرواز در شرایط جوی مریخ استفاده کرده‌اند.

شبیه‌سازی پرواز هلیکوپتر مریخی ingenuity

نحوه پرواز هلیکوپتر نبوغ

قبل از بلند شدن هلیکوپتر، تیم نبوغ بر روی کنترل‌های پیش‌پرواز کار خواهند کرد تا حساسیت سیستم کنترل و چرخش ملخ‌ها قبل از رسیدن به سرعت کامل (۲۵۳۷ دور در دقیقه) برای بلند شدن را بررسی کنند. اگر همه چیز خوب پیش برود اولین پرواز با سرعت ۱ متر بر ثانیه و تا ارتفاع سه متری خواهد بود، سپس بعد از ۳۰ ثانیه پرواز، هلیکوپتر نبوغ دوباره فرود می‌آید. اگر نبوغ ایمن عملیات خود را به‌خوبی پشت سر بگذارد می‌توان گفت که مأموریت خود را به‌طور موفقیت‌آمیز انجام داده است و برنامه‌ریزی‌هایی برای پرواز در روزهای دیگر نیز انجام خواهد شد. اما تنها چیزی که مهم است تا ثابت شود، امکان پرواز هلیکوپتر در مریخ است.

پرتاب ماهواره ماموریت CAPSTONE، بهار امسال
مطالب مرتبط

درباره هلیکوپتر مریخی نبوغ:

منبع انرژی: شارژباتری از طریق پنل‌های خورشیدی
پردازشگر: تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۰۱ – Qualcomm Snapdragon 801
وزن: ۱.۸ کیلوگرم
رانشگر: دو روتور فیبر کربن ۱.۲m
سنسورهای ناوبری: دوربین VGA، ارتفاع سنج لیزری، سنسور شیب‌سنج


تصویر بنر
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *