کاوش‌های فضایی ناسا با کمک تاسواره ها

تاسواره ها در عین کوچک بودن بسیار قدرتمند عمل می کنند و این ویژگی آن ها باعث شده است که ناسا به طور بالقوه‌ای به سمت استفاده از ان‌ها پیش برود. تاسواره ها ماهواره‌های کوچک و با اندازه‌های مشخصی هستند که در چند سال اخیر رشد چشمگیری در عرصه ماموریت های مداری و فرا مداری داشته‌اند و استفاده از آن‌ها نیز روز به روز در حال افزایش است.

پیش‌تر در مجله اینترنتی SpaceRobot در مورد ان‌ها توضیح داده‌ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به آن‌ها می‌توانید به مطالب مرتبط با تاسواره‌ها مراجعه کنید.

اما در این مطلب  در مورد یکی از ماموریت‌های جدید ناسا که با کمک تاسواره‌ها انجام خواهد شد بحث خواهیم کرد.

کاوش نوسانات لیزری با استفاده از تاسواره
کاوشگر Laser-pulsing

ماموریت Lunar Flashlight که یک تاسواره (کیوبست) ۶ واحدی است و توسط آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا برنامه ریزی شده است قرار است که میزان و ترکیبات مخازن یخی در دهانه‌هایی که در قمست تاریک ماه قرار دارند را مورد بررسی قرار دهد. که این بررسی با کمک یک گیرنده نوری و ۴ لیزر مخصوص و آزمایشات طیف سنجی انجام می‌شود.

کاوشگر Laser-pulsing
طرح نرم‌افزاری کاوشگر Laser-pulsing

این کاوش‌ها می‌تواند در آینده برای تعیین نقاط مناسب برای فرود فضاپیماهای ماموریت آرتمیس ناسا و یا حتی ساخت پایگاه‌های فضایی بر روی ماه مورد استفاده قرار بگیرند به دلیل این که از آب و یخ های موجود در ان نقاط می توان سوخت موشک و یا حتی آب آشامیدنی بدست آورد. برای دستیابی به اهداف فوق باید اطلاعات کاملریال دقیق و جامعی از وضعیت یخ‌های ماه بدست آورد که طبق اعلام مهندسان ناسا بخشی از این کار با ماموریت‌های مختلف مداری امکان پذیر است.

همچنین ناسا علاوه بر ماموریت های تاسواره ای برنامه استفاده از ربات‌ها برای کاوش در سطح ماه را نیز اجرا خواهد کرد مانند ماموریت ماه‌نورد VIPER که پیش‌تر در مجله اینترنتی SpaceRobot در مورد آن بحث کرده بودیم.

ماموریت MarCO
مطالب مرتبط
تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *