ربات‌های شارژر خودرو

ربات‌های شارژر خودروهای الکتریکی

فولکس واگن در حال آماده سازی ربات‌های خودمختار برای حل مشکل شارژ ماشین‌های الکتریکی است
ربات‌های شارژر خودروهای الکتریکی
ربات‌های شارژر خودروهای الکتریکی

به‌زودی شاهد گسترش استفاده از ماشین‌های الکتریکی خواهیم بود که با خود چالش‌هایی را نیز به همراه می‌آورند، یکی از این چالش‌ها نحوه شارژ آن‌ها است. اینک شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در حال توسعه روش‌هایی است تا بتواند این خودروها را با روش‌های بهینه و خلاقانه شارژ کند، یکی از این روش‌ها استفاده از ربات‌های شارژر است.

استفاده از ماشین‌های الکتریکی در استفاده‌های روزمره یکی از پیش‌بینی‌های قطعی خواهد بود که در آینده اتفاق خواهد افتاد. زیرا اکثر کشورها اعلام کرده‌اند که در آینده استفاده از خودروهای احتراقی را محدود خواهند کرد. شرکت فولکس‌واگن به دنبال گسترش امکانات مختلف، ازجمله تولید ربات‌های مخصوص شارژ اتومبیل است.

تصور کنید که در یک پارکینگ بزرگ خودروهایی هستند که نیاز به شارژ دارند، حالا چطور باید شارژ شوند؟ آیا همانند گذشته باید در صف‌های طولانی و طاقت‌فرسا قرار بگیرند؟

فولکس‌واگن با یکی از روش‌های خلاقانه خود، پاسخ این مسئله را داده است. این شرکت می‌خواهد ربات‌هایی بسازد که به‌طور خودمختار به سمت ماشین‌های دشارژ شده بروند و اقدام به شارژ آن‌ها کند. این ربات‌های شارژر در ساختارهای مختلفی از پارکینگ‌ها می‌توانند کار کنند، راننده‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزارهایی که برای کنترل ماشین خود دارند به ربات‌ها بگویند تا ماشین را شارژ کنند. با این دستور ربات خودش به سمت خودرو می‌رود و باتری‌های خود را با یک کابل به سوکت‌های خودرو متصل می‌کند.

ویدئویی از مدل ربات شارژر

یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌هایی که می‌تواند برای این ربات‌ها بیافتد، افزایش خودروهای متقاضی شارژ در یک پارکینگ است. در اینصورت ربات می‌تواند مخازن انرژی (پاور بانک‌هایی) را با خود یدک بکشد و به نوبت به خودروهای موردنظر متصل کند، سپس به سراغ خودروی بعدی برود تا بعد از اتمام شارژ دهی، دوباره شروع به جمع‌آوری مخازن انرژی کرده و آن‌ها را به ایستگاه شارژ مرکزی ببرد.

پیشران جدید برای تاسواره‌ها
مطالب مرتبط

فولکس‌واگن به‌طورجدی در حال توسعه این اختراع است و ایده ربات شارژر را با موفقیت به تولید نمونه اولیه رسانده است.

توماس اشمال، مدیرعامل Volkswagen Group Components، می‌گوید:

” ایجاد زیرساخت‌های کارآمد برای شارژ در آینده یک اقدام بسیار مهم است. ما در حال توسعه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از گسترش اقدامات مستقل و گران‌قیمت هستیم. ربات‌های شارژر و ایستگاه‌های شارژ سریع انعطاف‌پذیر ما تنها دو مورد از این راه‌حل‌ها هستند.”

شارژ خودروهای بیشتر
شارژ خودروهای بیشتر با استفاده از پاور بانک‌های بیشتر و استفاده از یک ربات اصلی

بااین‌وجود، احتمال استفاده گسترده  از این ربات‌های شارژر تا دو سال آینده، وجود نخواهد داشت. فناوری ساخت این ربات‌ها نیز چالش‌های خاص خود را دارند، به طور مثال باید بتوانند که تعامل خوبی ما محیط اطراف خود داشته باشند، به طور مثال نباید سبب آسیب به دیگر خودروهای پارک شده در پارکینگ شوند. اتومبیل‌های الکتریکی مزیت‌های بسیاری، ازجمله کمک به کاهش آلودگی محیط‌زیست. اما گسترش آن‌ها چالش‌های خاص خود را نیز دارد. شاید استفاده مناسب از ربات‌ها و فناوری رباتیک بتواند این چالش‌ها را حل کند.

منبع: وبسایت technology.org

تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *