معرفی مقالات حوزه طراحی و ساخت تاسواره (بخش اول)

در این دسته از پست‌های مجله اینترنتی SpaceRobot برخی از بهترین مقالات و منابعی که برای طراحی و ساخت تاسواره‌ها (کیوبست‌ها، ماهواره‌های مکعبی) مورد نیاز هستند را معرفی خواهیم کرد تا در جهت کمک به رشد طراحی این دسته از ماهواره‌ها قدمی برداشته شود، با مجله اینترنتی SpaceRobot همراه باشید.

اولین مقاله مربوط به “معرفی فناوری تاسواره و کاربردهای آن” است که جزو مقالات پنجمین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین در مهندسی مواد، مکانیک و هوافضا است، در چکیده این مقاله به نقل از پایگاه سیویلیکا آمده است:

” در این مقاله علمی ترویجی مروری خواهیم داشت بر فناوری، تاریخچه و کاربردهای نسل جدیدی از نانو ماهواره ها که با نام تاسواره شناخته می شوند. به دلیل کم هزینه بودن طراحی و ماموریتی کردن این نوع از ماهواره ها نسبت به دیگر انواع آن، توسعه دانش و فناوری تاسواره ها در جهان به سرعت در حال رشد است. ازاین‌رو آشنایی دانشجویان و پژوهشگران حوزه فضایی در ایران با فناوری و کاربردهای تاسواره ها کمک شایانی درجهت رشد و توسعه طراحی و ساخت این دسته از ماهواره ها در ایران خواهد کرد. در این مقاله ابتدا نگاهی کوتاه به تاریخچه تاسواره ها و نحوه تدوین استاندارد مدون آنها خواهیم داشت، در بخش بعدی این مقاله نیز اشارهای به کاربردهای متنوع تاسواره ها با توجه به ماموریت های آنها می شود. سپس برای معرفی فناوری تاسواره اقدام به بررسی اجمالی زیرسیستم های آن نظیر زیرسیستم سازه، کنترل، تامین انرژی و… میکنیم و در بخش آخر نیز سه نمونه از یک مدل خاص از تاسواره ها را که ماموریت های خود را با موفقیت انجام داده اند معرفی و موردبررسی اجمالی قرار خواهند گرفت، در پایان، مجموع این مقاله شکلی خلاصه اما کامل از تاسواره را برای فعالان حوزه فضایی نمایان خواهد کرد تا بررسی حاضر که ابعاد مختلف تاسواره را در برمی گیرد موجب ترغیب دانشجویان و پژوهشگران در رشد این فعالیت فضایی در کشور شود.”

ربات‌های معدنچی در مریخ
مطالب مرتبط

برای دانلود این مقاله می‌توانید به صفحه مربوط به آن در پایگاه و مرجع دانش سیویلیکا مراجعه کنید:

تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *