ربات‌ها در خانه ۱- جاروبرقی رباتیک

در اولین پست مربوط به “رباتها در خانه” می خواهیم رباتهای جاروبرقی را تحلیل کنیم، سعی کرده ایم در این پست رباتهایی را معرفی و بررسی کنیم که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده اند .

برندهای مختلفی از جمله Eufylife ، Robolife و Deebot اقدام به ساخت و انتشار جاروبرقی های رباتیک با انواع مدلها کرده اند، ما از هر شرکت یک ربات را تحلیل و بررسی خواهیم کرد؛ ابتدا از برند معروف Eufy  که زیر مجموعه شرکت Anker می باشد شروع میکنیم:

جاروبرقی رباتیک Eufy مدل RoboVac 11

طراحی دایره ای شکل و ابعاد کوچک این ربات، قدرت مانور آن را در محیط های مختلف خانه زیاد می کند، ترکیب برس های مختلف به همراه مکش قوی موتور باعث شده است تا ربات به راحتی سطوح نرم و سخت را تمیز کند. ربات RoboVac11 انرژی خود را از باتریهای مدل لیتیوم یون (Li-ion) می گیرد و در حالت شارز کامل قادر است به مدت یک ساعت و نیم به طور مدام کار کند. برای شارز این ربات باید آن را روی پایه مخصوصی که برای همین کار در نظر گرفته شده است قرار داد.

طبق گفته سایت شرکت Eufylife، در این ربات از سنسورهای اینفرارد استفاده شده است تا ربات بتواند با ۱۱ عدد از این سنسور موانع را تشخیص داده و از برخورد با انها اجتناب کند.

زباله ها توسط برس اصلی و یک برس کوچک چرخان به داخل محفظه زباله منتقل می شوند، جاروبرقی دارای دو چرخ اصلی برای حرکت‌های رفت و برگشتی و یک چرخ هرزگرد برای چرخش درجای خود می‌باشد.

کنترل و استفاده از جاروبرقی به دو روش ممکن ایت؛ اول اینکه می توان با زدن دکمه مربعی بزرگ روی بدنه ربات ان را فعال یا غیر فعال کرد و دوم اینکه می‌توان از ریموت کنترل ربات جاروبرقی استفاده کرد، که در این صورت قدرت مانور پذیری ربات در دستان ما قابل تغییر می باشد و می توان روش‌های حرکتی محتلفی از جمله single room، max، edge،  spot و auto را انتخاب کرد.

این ربات جاروبرقی دارای مخزنی با ظرفیت ۶۰۰ میلی لیتر است که بعد از اتمام کار جاروبرقی به کمک دکمه کناری متصل به مخزن به راحتی می توان ان را از ربات جدا کرد، البته باید توجه داشت که مخزن را در بیرون از خانه و در یک محیط باز تخلیه کرد، زیرا ذرات گرد و غبار درون مخزن به راحتی می توانند در هوا پخش شوند و برای کاربر مشکل ایجاد کنند.

درپوش دیگری بر روی مخزن است که محل قرارگیری فیلترهای ان می باشد.

تاریخچه کیوبست ها
مطالب مرتبط

با وجود تمام مزیتهای این ربات هنوز می توان در ان عیوبی نیز مشاهده کردف از جمله اینکه؛ هنگام استفاده از ربات باید مراقب بود که به سمت پله ها و سطوح نا همسطح با زمین نرود، قالی و موکتهای با ارتفاع بیشتر از ۱۰ میلی متر مانع فعالیت درست ربات خواهند شد، ربات سازگاری خوبی با مایعات ندارد، این جاروبرقی توانایی جمع کردن موی حیوانات و نخهای درهم درهم پیچیده در قالی و موکتها را ندارد.

تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *