ایستادن مریخ نورد ۲۰۲۰ بر روی چرخ‌های خود

اولین قدم برای یک مریخ نورد: این فیلم دور تند مربوط به قرارگیری مریخ نورد جدید ناسا بر روی چرخ‌های خود می‌باشد که در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۹ در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا یا JPL ضبط شده است.


این برای اولین بار است که این مریخ نورد وزن خود را بر روی چرخ‌ها تحمل می‌کند.

Ben Riggs، که مهندس سیستم مکانیکی مریخ نورد ۲۰۲۰ در JPL می باشد در این باره گفته است:” دیدن اینکه مریخ نورد پس از سال‌ها طراحی، تجزیه‌وتحلیل و آزمایش بر روی چرخ‌های خود می ایستد فوق‌العاده است، تمام تیم مشتاقانه منتظرند که این اتفاق در آینده بر روی سطح مریخ اتفاق بیافتد.”

جالب است بدانید؛ بازوهایی (یا در اصطلاح انگلیسی Legs) که چرخ‌ها را به بدنه وصل کرده اند از جنس تیتانیوم هستند و جنس آلیاژ اصلی چرخ ها نیز آلومینیوم می‌باشد. چرخ‌ها با قطر ۵۲.۵ cm ساخته شده‌اند، چرخ‌هایی که در حال حاضر به مریخ نورد متصل هستند مدل مهندسی می‌باشند که به زودی با مدل اصلی یا همان مدل پرواز جایگزین خواهند شد. هر چرخ موتور مجزای خود را دارد که دو چرخ جلو و دو چرخ عقب موتور فرمان دیگری نیز دارند که برای چرخاندن ۳۶۰ درجه‌ای چرخ ها حول محور عمود بر سطح زمین به چرخ‌ها متصل هستند.

طرح شبیه‌سازی شده مریخ نورد ۲۰۲۰ ناسا

مریخ نورد ۲۰۲۰ چندی پیش در مکانی مجزا، و در شرایط شبیه‌سازی محیط مریخ (محیطی یخ زده و تقریبا خالی از هوا و خلاء) تست‌های مربوط به عملکرد ابزارها، سیستم‌ها و سایر زیرسیستم‌های خود را با موفقیت گذراند.

 JPL مسئولیت ساخت و مدیریت مریخ نورد ۲۰۲۰ را برای ناسا بر عهده دارد. این مریخ نورد قرار است در تیر ماه سال ۱۳۹۹ یا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا با موشک اطلس ۵ (Atlas V) سفر خود به سمت مریخ را آغاز کند. در نهایت اگر همه چیز درست پیش برود مریخ نورد ۲۰۲۰ در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ یا ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ بر روی سطح مریخ قرار خواهد گرفت.

نسل چهارم ربات انسان‌نمای سورنا (سورنا 4)
مطالب مرتبط

منبع: nasa.gov

تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *