پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb توسط موشک سایوز

پرتاب ۳۶ ماهواره توسعه اینترنت شرکت وان وب (OneWeb) توسط موشک سایوز به مدار زمین

یک موشک سایوز روز جمعه (۲۸ آذر) ۳۶ ماهواره جدید شرکت وان وب را با موفقیت به مدار زمین منتقل کرد. این اتفاق پس از اعلام ورشکستگی شرکت وان وب و تغییر در سهامداران آن رقم خورد.

موشک سایوز حامل ماهواره‌های OneWeb
موشک سایوز حامل ماهواره‌های OneWeb

این پرتاب در ساعت ۰۷:۳۶ EST در پایگاه Vostochny Cosmodrome در شرق روسیه، نزدیک مرز چین انجام گرفت و حدود ۴ ساعت طول کشید تا هر ۳۶ ماهواره در مدارهای خود مستقر شوند.

“می‌توانید مطالب ما درباره فناوری فضایی را از این لینک دنبال کنید”

این چهارمین پرتاب وان وب و سومین آن در سال ۲۰۲۰ است، در حال حاضر مجموعاً ۱۱۰ ماهواره از منظومه ماهواره‌ای شرکت OneWeb در مدار زمین قرار دارد. و برای رسیدن به مقدار تعیین‌شده ۶۵۰ ماهواره موردنظر در این پروژه، نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

رئیس جدید شرکت وان وب امیدوار است که این اتفاق بیافتد و احتمالاً نیمی از این مبلغ توسط دو مالک اصلی و نیمی دیگر با استفاده از سیستم جمع سپاری مالی تأمین شود.

نمونه‌ای از ماهواره شرکت OneWeb
نمونه‌ای از ماهواره شرکت OneWeb

طبق اعلام SpaceNews در ماه نوامبر، بر اساس مفاد قرارداد مالکیت جدید، شرکت‌ Bharti Enterprisis و دولت انگلیس هر یک ۴۲.۲ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند و بقیه سهام متعلق به SoftBank و Hughes Network Systems است.

همچنین وان وب اعلام کرد که مدیرعامل جدید این شرکت Neil Masterson خواهد بود، که اخیراً ۲۰ سال مدیریت مشترک خود در تامسون رویترز را به اتمام رسانده است.

منبع: SPACE.com

تصویر بنر
امتیاز شما به این مطلب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *